Günümüzde popüler uygulamalar arasında en önde gelenlerden bir tanesi olan Instagram uygulaması için analitik oldukça önemli bir noktadır. Genellikle işletmeler açısından ticari amaçlı da kullanılan bu sosyal hesap için performans izleme ve analizler vazgeçilmez bir hâl almıştır.
Bu nedenle Instagram analitiği hem işletmelerin hem influencer’ların çok fazla tercih ettiği bir yöntemdir. Instagram Analitiği sayesinde hesaplar kendi kitleleri ile etkileşimlerini takip edebiliyor. Ayrıca zaman içerisinde ne kadar geliştiklerini de analiz yapabiliyor. Bu sayede kitlelere istedikleri alanda gönderi paylaşımı yapabiliyor.
Instagram Analitiği Ne işe Yarar?
Instagram analitiği sayesine hesaplar paylaştıkları gönderilerini karşılaştırabilir. Kampanyalarının etkileşimlerini takip edebilir. Genel performanslarını izleyebilir. Ulaştıkları her kitlenin analizini rahatlıkla yapabilir. Kitlelerin gönderi, hikaye gibi paylaşımlarla ne kadar etkileşimde olduklarını takip edebilir. Her yeni tıklanma ve takipçi takibini yakından yapabilir.
Instagram Analitiğini Kullanabilmek İçin Ne Gerekiyor?
Instagram analitiği belirtildiği üzere genellikle büyük kitlelere ulaşmayı hedefleyen hesaplar tarafından tercih ediliyor. Instagram da analitiği kullanabilmek için ise en genel şart bir Instagram hesabınız bulunmalıdır.
Ardından bu kullanılan Instagram hesabını kişisel hesaptan çıkararak işletme hesabına dönüştürmelisiniz. Kullanılan Instagram hesabını işletme hesabına aktardıktan sonra tüm istatistiklere erişim hakkınız doğar.
Hem eski gönderilerin hem de yeni gönderilerin analiz ve istatistiği yapılabilir. Ancak herhangi bir durumda hesabı işletme hesabı olmaktan çıkardığınız zaman yapılan bütün analizler tekrar kaybolur. Görüldüğü üzere Instagram üzerinden istatistik verilerini alabilmek için önce ayarlar üzerinden hesabı işletme seçeneğine getirmek gerekiyor.
Instagram Analitiklerine Nasıl Ulaşırım?
Analiz verileri uygulama içeresinde üç başlık altında bulunur.
Bunlar:
- Hesap İstatistikleri
- Hikaye İstatistikleri
- Gönderi İstatistikleri
Bu başlıklar Instagram dili Türkçe olan her hesapta istatistikler adı altında bulunuyor. Üç başlık altında üç aşamada inceleme yapılabiliyor.
Instagram İstatistik Sınıflandırmasına Nasıl Ulaşırım?
Instagram istatistikleri yukarıda belirtilmiş olduğu gibi hesap, hikaye ve gönderi başlıkları altında inceleniyor:
- Instagram hesabının genel istatistiğine ulaşmak için Instagram hesabının sağ üst tarafında yer alan üç nokta üzerinden “İstatistik” seçeneği seçilmelidir. Bu sayede hesabın genel tıklamaları ve ziyaretleri görülebilir.
- Instagram hesabının gönderi analizi için ise sol alt kısımda yer alam “İstatistikleri Gör” seçeneği seçilmelidir. Burada gönderi üzerinden yapılan beğeni gibi istatistikler yer alır.
- Hikaye analizi için ise sol alt kısımda yer alan görüntüleyen kişiler alanı seçilmelidir. Burada Instagram hesabı için bir haftalık bir veri özeti bulunur.
Genel bir hesap analitiği ile kaç takipçiye sahip olunduğu, kaç yeni takipçiye ulaşıldığı, haftalık gösterimler ve erişimler, profil görüntülemeleri ve daha bir çok bilgiye erişebilirsiniz.
Hesap İstatistiği Analitiği
Instagram hesap istatistiği sayesinde işletmeler veya kişiler profillerinin performans analizini yapabilir. Bu bir genel performans değerlendirmesi olacaktır. Bu sayede yeni takipçiler, etkileşimler, profil ve web sitesi ziyaretleri ve daha bir çok metriklere ulaşıl sağlanır.
Gönderi İstatistiği Analitiği
Gönderi analitikleri ile her yeni veya eski gönderinin performansına ulaşılabilir. Hangi gönderilerin daha çok etkileşim aldığı görülebilir. Bu sayede tercih edilen gönderiler gözlemlenebilir. Kişiler hangi içerikler ile daha iyi sonuçlara ulaşabileceklerini öğrenebilir. Bu istatistikler üzerinden yorumlar ya da beğeniler gibi etkileşim hareketlerine ulaşım sağlanır.
Hikaye İstatistiği Analitiği
Instagram hesabı hikayeleri her zaman için en dikkat çekici yöntemdir. Genellikle kullanıcılar tarafından en çok tercih edilen yoldur. Hikaye analitikleri sayesinde de içeriklerde bir filtreleme yapılabilir. Böylece kitlelerce dikkat çeken ve tercih edilen hikayeler kullanılabilir.
Bu yolları denedim bilgi için teşekkürler