Sosyal medya platformu için yapılacak tüm işlemleri ve araçları bir araya getiren kavram olan sosyal medya kiti sosyal medya hesabının oluşturulması, içeriğin planlanması ve paylaşılması, yönetimi ile ilgili çok sayıda aşamayı içinde barındırıyor.
Sosyal Medya Kiti Ne İşe Yarar?
İşletmenin veya markanın sosyal medyaya yönelik stratejilerini uygulamaya yönelik tasarlanmıştır. Sosyal medya kiti hedef kitlesi ile etkileşimde olmasına, müşteri ilişkilerini yönetmeye ve markayı öne çıkarmaya yarar.
Farklı amaçlarla oluşturulan, profil, sayfa ve gruplar, reklam ve diğer içeriklerin her birini ifade eder. Farklı amaçlar için sosyal medya kiti kullanılır. Şirket, sunmuş olduğu ürünü veya hizmeti geniş kitlelere ulaştırmak için sosyal medya hesabı açabilir.
Bununla birlikte bir grupta kurabilir. Bununla birlikte şahıs bile sosyal medya üzerinde kendi profilini oluşturup ailesi ve arkadaşları için paylaşımlarda bulunabilir.
Sosyal Medya Kitinin Unsurları Nelerdir?
Sosyal medya kitinin farklı unsurları bulunur.
Onları ise şunlar oluşturuyor;
- Sosyal medya platformu seçimi
- Profil oluşturma
- İçerik stratejisi oluşturma
- İçerik üretme ve yayınlama
- İçerik yönetimi
Gibi unsurlar sosyal medya kitinin unsurları arasında yer alıyor. Şimdi bunları detaylı olarak inceleyelim.
Sosyal Medya Platformu Seçimi
Marka hedef kitlesine ve amaçlarına uyacak sosyal medya platformlarını seçer. Moda ile ilgili bir marka için en doğru sosyal medya platformu Instagram’dır. Teknoloji ile ilgili olan bir şirket içinde en önemli sosyal medya platformu Linkedin’dir.
Sosyal medya hesabını açtıktan sonra marka kendisine ait profil bilgilerini tamamıyla doldurmalıdır. Markanın ismi logo ve açıklaması, site adresi gibi bilgileri yer almalıdır.
İçerik Stratejisini Oluşturma
Markanın sosyal medya hesabında yer alan içeriği ne şekilde yayınlayacağına karar vermelidir. İçerik stratejisi, hedef kitle, amaç ve içerik türlerini içermelidir.
Bu stratejiyi ortaya çıkardıktan sonra marka hesabına gönderiler yüklemeye başlar. Bunlar fotoğraf, video ve dosya gibi şeyler olabilir. Ancak bu içerikler sık sık güncellenmelidir. Müşterinin yorumlarına cevaplar vermek gerekir. Bununla birlikte hesabın performansı değerlendirilmeli, ihtiyaç duyulduğu zaman performans yenilenmesi yapılmalıdır.
Sosyal mecralarda bulunup bir sosyal medya hesabı açma ve bu sosyal medya hesabını yönetme, markanın sosyal medya stratejisini uygulamada en önemli çalışmalardan biridir.
Sosyal Medya Kiti Nasıl Oluşturulur?
Sosyal medya kiti oluşturmak için şunları yapmak gerekir;
- Marka logonuz, renk paletiniz, yazı tipiniz ve marka sesiniz gibi temel unsurları belirleyin. Bunu belirlediğiniz zaman markanız her türlü sosyal medya platformunda tutarlı olarak kalır.
- Grafik tasarım araçları ile, sosyal medyada ki gönderileri, hikâye ve reklam için şablon ortaya çıkarın. Bu şablonlar sayesinde daha hızlı bir şekilde içerik üretebilirsiniz. Bununla birlikte markanızın bütünlüğünü de korumuş olursunuz.
- Hedef kitlenizi belirleyin. Onların dikkatini çekebilecek içerik türlerinin listesini yapın. İçerik takvimi ile düzenli bir şekilde paylaşım yapabilirsiniz.
- Anahtar kelime araştırması yapın. SEO uyumlu içerikler üretin. İçeriklerinizde hashtag, açıklama ve etiketler kullanın. Bu sayede paylaştığınız içerikleri daha fazla kişiye ulaştırabilirsiniz.
Sosyal medya kiti, markaların dijitalde etkili olmasına yardımcı olur. Profesyonel bir şekilde hazırlanmış sosyal medya kiti, markanın daha bilinir olmasını sağlar. Marka sosyal medyada daha fazla içerik üretir. Daha güçlü bir SEO stratejisini oluşturur. Sosyal medya kiti oluşturarak markanızı avantajlı bir konuma getirebilirsiniz. Daha başarılı bir dijital adımını atabilirsiniz. Görmüş olduğunuz gibi sosyal medya kiti hakkında yer alan bilgiler bu şekilde yer alıyor.