Sosyal Medya

Sosyal Medya Kullanımı Şirketler İçin Neden Önemli?

Sosyal Medya Kullanımı Şirketler İçin Neden Önemli?

Bu yazıda başlı başına özel bir konu haline gelen ve son derece merak edilen sosyal medya kullanımı şirketler için neden önemli? sorusunun yanıtı farklı açılardan ele alınarak veriliyor. Burada yazının hemen başında ifade edilmesi gerekir ki sosyal medya kullanımı hiçbir zaman ünlüler ya da bireysel kullanımlar için olmayıp, günümüzde şirketler de son derece ciddi bir biçimde kullanıyor ve artı değerini net bir biçimde görüyorlar. Adım adım artık sosyal medya kullanımı şirketler için neden önem arz eder inceleyelim.

Firmaların Reklam Aracıdır

Çağımızda reklamın iyisi kötüsü olmaz diye bir argüman ister istemez yer alıyor ve bu günümüzde son derece gerçek olan bir durumdur. Nitekim değişen dünya düzeninde reklam araçları da değişmiş durumdadır.

Hazırlanan video içerikleri sosyal medyada kullanıldığı zaman doğrudan bir reklam aracıdır. Sosyal medya reklamları dijital reklam olarak adlandırılır ve günümüzde artık insanlar sosyal medyada gezinirken çok daha kolay bir biçimde dijital reklamları izliyor ve fikir ediniyorlar.

Pazarlamanın Doğal Bir Unsurudur

Son derece karıştırılan bir olgu olarak pazarlama ve satış konuları birbiri ile bağlantılı olmakla beraber birbirinden tamamen farklıdır. Doğrudan sosyal medya üzerinden gerilla pazarlama türünde aktif bir pazarlama yapılır.

Böylece firmanın bilinirliği ve görünürlüğü ciddi anlamda artar. Dahası ister dijital reklam ajansları ile çalışılsın, ister çalışılmasın çok daha ucuz ve çok daha ekonomik olduğundan her anlamda hem çok önemli hem de çok avantajlıdır.

Yeni Müşterilere Ulaşılmasını Sağlar

Gerek yapılan reklamlar, gerek yapılan pazarlamalar ile doğrudan ulaşılması mümkün olmayan hedef kitlelere de çok zahmetsiz bir biçimde ulaşılır. Böylece firmaların yapacağı satış artar ve buna bağlı olarak şirket cirosu yükselir. Bu da başlı başına çok ciddi bir değerdir.

İlginizi Çekebilir:  İnstagram Paylaşımları: Sosyal Medya Kullanıcıları İçin İpuçları

Müşteriler ile İnteraktif İletişim Kurulmasını Sağlar

Sosyal medya hesaplarında müşteriler ile doğrudan iletişim kurulur. Böylece firmaya dair potansiyel müşteriler istedikleri bilgileri alır bu da müşteri ilişkileri yönetiminde bir başka katma değerdir. Müşteriler güvenmek ister. Sosyal medya bunun için çok kıymetlidir.

Çağa Ayak Uydurma Yolunda Önemli Bir Adımdır

Son olarak çağa ayak uydurmazsanız ne yazık ki sistemin gerisinde kalınır. O yüzden de rakip firmalar ile eşdeğer bir biçimde yarışmak ve ayakta kalmak için sosyal medya hesapları aşağıda belirtildiği biçimde kullanılmalıdır. Her firmanın kendi iş alanına ve hedef kitlesine uygun sosyal medya araçlarını kullanmalıdır.

Sosyal Medya Kullanımı
Sosyal Medya Kullanımı

Sosyal Medya Hesapları Nasıl Doğru Kullanılır?

Sosyal medya uygulamalarının etkin sonuçlar verebilmesi için aşağıda yer alan hususlara dikkat edilmesi gerekir:

  • Yeterli sayıda hashtag kullanımı yapılması gerekir
  • Doğru hashtag kullanımı gerçekleştirilmesi önem arz eder
  • Doğru ve gerçek firma bilgileri yer almalıdır
  • Doğru sosyal medya araçları tercih edilmeli. Gerekiyorsa birden fazla da sosyal medya uygulaması elbette kullanılabilir
  • Özel günlerde mutlaka güncele dair tanıtımlar olmalı
  • Siyasi paylaşım yapılmamalı
  • İçerik ve görüntü kalitesi yüksek ve özgün olmalıdır
  • Dönem dönem kampanya ve çekilişler yapılmalıdır
  • Arayı uzatmadan paylaşımlar yapılması gerekir.
  • Belirlenen hedef kitlesine uygun paylaşımlar olmalı
  • Yer yer videolu içeriklere de yer verilmesi gerekir.
  • Hangi sosyal medya kullanılıyor ise ona uygun paylaşım yapılmalı
  • Şirketler kendilerini bu konuda yeterli hissetmiyor ise o zaman mutlaka bu alanda danışmanlık hizmeti veren firmalar ile çalışılması kurumsal kimliğin görünürlüğü açısından önem arz eden bir argümandır.

Kısaca sosyal medya kullanımına dair verilebilecek temel bilgiler bu şekildedir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir